zaterdag 17 september 2016

Summer Book 10, The Final


Hallo Lieve volgers,

Dit is de laatste plaatsing van de workshop over het Summer Book.
In dit boekje heb ik willen laten zien dat er heel veel verschillende 
technieken op en met de Crealies producten toegepast kunnen worden. 
Ik heb met heel veel plezier aan deze workshop 
en dit kleine zomerse boekje gewerkt.


De kaft heb ik gemaakt met 3 stukken wat dikker papier.
Deze 3 stukken heb ik met duct-tape vast gemaakt zodanig dat 
ze zo'n 3 mm van elkaar af liggen. Hierdoor wordt de kaft beweeglijk.


Daarna heb ik met wat design papier de kaft gekaft.
Voordat ik het afwerkpapier heb bevestigd is de hele rand van de 
kaft zelf aan de binnenzijde bestempeld met Bits & Pieces no. 4 en bruine inkt.


De bekleding voor de binnenkant van de kaft heb ik 
ook met inkt op kleur gebracht, in het midden gerild en de randen heb ik 
geruwd en ook met inkt aangezet.


Nadat de binnenkant goed droog was kon ik verder met de buitenzijde.


Nadat ik de kaft een aantal keer goed door bewogen had 
zag het rugje er al mooi gekneusd uit.
Dit gaf precies het effect wat ik wilde en kon daarna alles met 
diverse kleuren inkt bewerken.


Alle 4 de hoeken zijn bestempeld met Bits & Pieces.
Li-boven met no.27, rechts boven met no. 8
Links onder met no. 4 en tot slot 
rechtsonder met no.53
Na het stempelen ook goudkleurig 
embossingpoeder gebruikt.
Tot slot heb ik alle hoekjes voorzien van iets extra's
Hiervoor heb ik het hoekje van het koffertje gebruikt. 


Natuurlijk hoort bij dit 
Crealies Summer Boekje een lint.
Dit lint is op de rug met een splitpen vast gezet. 
Ook, gewoon omdat ik het leuk vond staan, heb ik ook twee gespen gemaakt met de Crealies create a box no. 7 stans. 

En en en eindelijk was het zover, alle pagina's konden 
in het boekje vast gemaakt worden.
Gaaf!


Of ik nu klaar ben????
Nee, nog niet hoor...
De kaft kan nu pas worden afgewerkt.
En waarmee ik dat gedaan heb zal niemand verbazen. 
Met bloemen natuurlijk!!!


Eerst heb ik met inkt papier op kleur gebracht 
en alle blaadjes vormen, die ik wil gaan gebruiken, uit gestanst.
Zo ook voor de bloemen.


Bloem 1, set of 3 no. 23 en Bits & Pieces no. 9
Bloem 2, set of 3 no. 26 en Bits & Pieces no. 7
Bloem 3, set of 3 no. 25 en Bits & Pieces no. 27
Bloem 4, set of 3 no. 3 en Bits & Pieces no. 8
Bloem 5, set of 3 no. 35 en Bits & Pieces no. 51
Bloem 6, set of 3 no. 1 en Bits & Pieces no. 11
Bloem 7, set of 3 no. 36 en Bits & Pieces no. 21
Bloem 8, set of 3 no. 14 en Bits & Pieces no. 6
Bloem 9, set of 3 no. 17 en Bits & Pieces no. 4
Bloem 10, set of 3 no. 13 en Bits & Pieces no. 3


Whooooo, dat zijn er veel he?
Alle bloemen zijn, nadat ik ze uit gestanst 
had, bestempeld en bewerkt met embossingpoeder.
Pas daarna heb ik ze gevormd en in elkaar gezet. 
Ook heb ik nog, op dezelfde manier als de grote, 
een paar mini bloemetjes gemaakt.
Nu kon ik alles vast gaan maken op de kaft en 
hoe verder ik kwam hoe vrolijker ik werd. 


 Crealies Dies/Stansen
Crea-Nest-Lies XXL no. 10
Crealies Create a Box no. 7
Partz no. 13 en 16
Creative Shapes no. 11
Duo Dies no. 37 en 37A
Duo Dies no. 40 en 40A
Set of 3 no. 25, 26 en 35
Set of 3 no. 1, 3, 13, 14, 17 en 31 

Crealies Stamps/Stempels
Bits & Pieces no. 3, 4, 6, 7, 8, 9, 11, en tot slot no.21 


Verder heb ik gebruikt:
Wit papier van Schut 225 gr.
Inkt: Vintage photo, Garthered twigs, Walnut stain, 
Forest moss en Peeled paint.
Embossingpoeder: Pearl gold en Gold super fine
Plakpareltjes
Brede Lint
Splitpen
Duct Tape


De strik kan nog maar net dicht...

Ik hoop dat jullie hebben genoten van deze workshops van
dit Crealies Summer Boekje 
en dat jullie ook het e.e.a. gaan uit proberen

Heel veel creatieve zomergroetjes, Anja

2 opmerkingen:

  1. Dit is een schitterend eindresultaat Karin...echt toppie gedaan!
    Het was heel veel werk maar dan heb je ook wat.
    Mijn complimenten hoor!
    Liefs Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat een Super mooi boekje is het geworden, en wat veel werk zal het geweest zijn, daar zitten heel veel uurtjes in om dit resultaat te krijgen, al die mooi gekleurde bladeren en de geweldige kaft met de vele bloemen erop verwerkt, een fantastisch boekje,

    Lieve groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen